Σάββατο 11 Νοεμβρίου 2017



Θεματική ενότητα:   Σχολική ζωή  
 «Ζω και γνωρίζω το γυμνάσιο»

 ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ(Κοινό)1.Το παιχνίδι είναι το: «Αν το σχολείο ήταν χρώμα / τοπίο / καιρικό φαινόμενο / συναίσθημα… τι θα ήταν;».Αιτιολογώ την απάντησή μου
ΚΝΛ Γ΄ Γυμνασίου: Ανδρέας Λασκαράτος, «Ο κακός μαθητής»    ΚΝΛ Α Νίκος Καζαντζάκης, https://www.youtube.com/watch?v=KlYJDSL1YoM «Η Νέα Παιδαγωγική». Ο Λασκαράτος αντιμετωπίζει συχνά στο κείμενό του με σατιρική διάθεση τον «κακό» μαθητή. Μπορείτε να βρείτε αυτά τα σημεία, αφού πρώτα δείτε τι σημαίνει «σάτιρα» στο Λεξικό Λογοτεχνικών Όρων;
3.Μπορείτε να γράψετε κι εσείς μία μικρή παρουσίαση (8-10 γραμμές) του «τεμπέλη» μαθητή με το ύφος του Λασκαράτου; Πώς συμπεριφέρεται; Φτιάξτε ένα κόμικ με αυτόν ως πρωταγωνιστή μπροστά στον μαυροπίνακα. Τι λέει; Τι απαντά «στις φοβέρες του καθηγητή» και «τα γιουχαΐσματα των καλών μαθητών»;
4.Όταν κάποιοι μας παρουσιάζουν την τάξη τους λένε ότι τη θεωρούν στο σχολείο ως την «τάξη των βλαμμένων», των κακών μαθητών του σχολείου, της εντατικής παρακολούθησης, τα «κούτσουρα» του σχολείου. Αν γνωρίζατε από πιο κοντά τους συμμαθητές πιστεύετε ότι δίκαια τους χαρακτήριζαν έτσι οι άλλοι; Πείτε τη γνώμη σας στον διευθυντή του σχολείου με ένα ηλεκτρονικό μήνυμά. Στο μήνυμα αυτό θα του λέτε επίσης και τι, κατά τη δική σας άποψη, σημαίνει «κακός μαθητής».
J  5.Η σχολική ζωή δεν περιλαμβάνει φυσικά μόνο τα μαθήματα, αλλά και διάφορες άλλες δραστηριότητες (θεατρικές παραστάσεις, σχολικές γιορτές, δημιουργία βιβλιοθήκης τάξης, εκδρομές κ.ά.) Σε ποιες δράσεις επιθυμείτε να πάρετε μέρος και ποιες σας απωθούν;
6. Φτιάξτε το δικό σας ημερολόγιο των πρώτων ημερών στο γυμνάσιο και εκδώστε το με μορφή ηλεκτρονικού βιβλίου. Υλικό σας; Ό,τι νομίζετε ότι αποτελεί τη σχολική ζωή στο σχολείο, όπως: οι συμμαθητές, οι πρώτες φιλίες, οι καθηγητές, οι πρώτες σας εντυπώσεις και σκέψεις, γεγονότα που συνέβησαν αυτές τις πρώτες μέρες, οι προτάσεις σας για τις δραστηριότητες της τάξης για όλη τη χρονιά.
8 Χρησιμοποιήστε περιγραφή, αφήγηση, διάλογο μεταξύ μαθητών/ καθηγητών, ποιήματα, φωτογραφίες, βίντεο, κόμικ, τραγούδια… και ό,τι άλλο μέσο τυχόν σκεφτείτε!!
8 Καλή επιτυχία!! Smile Face Clip Art Smile Face Clip Art
7.Οι σχέσεις μεταξύ των φίλων δοκιμάζονται και «χτίζονται» κάθε μέρα εντός και εκτός του σχολείου. Ποιες συμβουλές θα δίνατε στον κολλητό σας;
Ø    8. Μερικές φορές δημιουργούνται προβλήματα συμπεριφοράς, και μάλιστα σοβαρά, ανάμεσα στους μαθητές μιας τάξης –σίγουρα το ξέρετε καλά! Σκεφτείτε  περιπτώσεις   που μαθητές  χάνουν προσωπικά τους είδη, που  κοροϊδεύουν στη γυμναστική κάποιους για την εμφάνισή τους, που  φωνάζουν παρατσούκλια.
9.Παρακολουθήστε δύο βίντεο για μαθητές με παρόμοια προβλήματα. Γράψτε σχόλια, https://www.youtube.com/watch?v=2AH9lWwNzx0.
10.Θα αποφασίζατε να απευθυνθείτε στον «Συνήγορο του Παιδιού» για να υπερασπιστείτε κάποιον μαθητή;
11.Στην ιστορία σας πρωταγωνιστούν τα σκισμένα βιβλία ενός συμμαθητή σας κι αναλαμβάνουν να μας πούνε τι συνέβη. Συνεχίστε τη διήγηση, με τη δική τους φωνή.
12. Για άλλους πάλι μαθητές η ζωή στο σχολείο είναι αρκετά δύσκολη. Ας δούμε τι συμβαίνει στο κείμενο του Νίκου Καζαντζάκη. Βρείτε λέξεις που φανερώνουν και χαρακτηρίζουν τη συμπεριφορά των δασκάλων του μικρού μαθητή (π.χ. ξύλο, αυστηρότητα) και φτιάξτε ένα συννεφόλεξο ώστε να έχουμε μια εικόνα της εμπειρίας των παιδιών από το σχολείο της εποχής του μαθητή Νίκου Καζαντζάκη.
Φτιάξτε κι εσείς τη δική σας «μικρή ιστορία στο σχολείο» με ήρωες εσάς και τους συμμαθητές σας. Νομίζω ότι θα σας βοηθήσουν τα παρακάτω βήματα - συμβουλές:
o        Ξεκινήστε με κάτι αναπάντεχο, όπως «Μόλις σχόλασαν όλα τα παιδιά, το μικρό φάντασμα ».
o        ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ!!! Ο καθένας θα πρέπει να συνεχίζει την ιστορία από κει που την άφησε ο προηγούμενος!Γράψτε τις πρώτες γραμμές στο σχολείο όλοι μαζί και στη συνέχεια συνεχίστε την ιστορία σας γράφοντας ο καθένας το δικό του κομμάτι στην ηλεκτρονική σελίδα του μαθήματος. Ορίστε με ποια σειρά θα γράψει κάθε μέλος της ομάδας, πόσες φορές θα γράψει και τα χρονικά περιθώρια που θα έχει. Στο κείμενό σας μπορείτε να συμπεριλάβετε φωτογραφίες, σκίτσα, ζωγραφιές, ήχους, τραγούδια, βίντεο κι ό,τι άλλο εμπνευστείτε..Καλή επιτυχία!! Smile Face Clip Art Smile Face Clip Art
13. Οι ενήλικες σας μιλούν για το σχολείο τους!
8 Ποιοι θα σας μιλήσουν; Γονείς, συγγενείς, καθηγητές σας: πάρτε τους συνέντευξη για τα σχολικά τους χρόνια. Σίγουρα θα έχουν πολλά να σας πουν. Σκεφθείτε αρχικά για ποια θέματα θέλετε να τους ρωτήσετε και φτιάξτε ένα ερωτηματολόγιο. Τις συνεντεύξεις σας μπορείτε να τις βιντεοσκοπήσετε, ώστε να τις δούμε και να τις ακούσουμε όλοι.   Κι αν έχουν μάλιστα να σας δείξουν φωτογραφίες ή οτιδήποτε άλλο σχετικό με το σχολείο τους (βιβλία, τετράδια, απολυτήρια…) ακόμη καλύτερα. Θα είναι οι συνεντεύξεις σας πιο παραστατικές με το οπτικό υλικό.
ΤΑΙΝΙΑ:Τα Παιδιά της Χορωδίας ( Les Choristes)  Σκηνοθεσία: Christophe Barratier Διάρκεια: 96 λεπτά,
Αφού παρακολουθήσατε την ταινία Τα παιδιά της χορωδίας, θέλετε να την παρουσιάσετε και σε συμμαθητές σας άλλων τμημάτων. Η παρουσίασή σας μπορεί να σταθεί στα παρακάτω σημεία:
(1) Ποια είναι η υπόθεση της ταινίας και ποιοι οι κυριότεροι ήρωες;
(2) Όταν έρχεται ο δάσκαλος μουσικής Κλεμιέν Ματιέ στο σχολείο,
     α) πώς συμπεριφέρονται τα παιδιά στην τάξη και τι γνώμη έχουν για το μάθημα;
     β) τι σχέσεις έχουν με τους δασκάλους τους;
(3) Όταν δίνουν τη συναυλία, ποια αλλαγή παρατηρείτε στη συμπεριφορά τους; Τι έχει μεσολαβήσει;
(4) Σας άρεσε η ταινία; Τι σας έκανε εντύπωση περισσότερο;
14.Καθώς μάλιστα η Σχολή Γαλανοπούλου ήταν ένα σχολείο που πραγματικά υπήρξε (ήταν η Σχολή Αηδονοπούλου που φοίτησε η Άλκη Ζέη) μπορείτε να πάρετε πληροφορίες και από αυτό το αφιέρωμα: http://wwk.kathimerini.gr/kath/7days/2002/01/27012002.pdf (σελ.17, 18). «Δύο διαφορετικές αντιλήψεις για το σχολείο / Διαφορετικοί τύποι δασκάλων / Διαφορετικοί μαθητές»:
15.Σίγουρα διαβάζοντας τα κείμενα του Νίκου Καζαντζάκη, του Γ. Ιωάννου https://www.youtube.com/watch?v=8jHNFYZrmRo Να΄’σαι καλά δάσκαλε, του Φ. Δρακονταειδή, της Ζωρζ Σαρή, του Φιλίπ Μπαρμπώ γνωρίσατε δασκάλους που άλλοι είναι φιλικοί και συνεργάζονται με τους μαθητές τους σε δημιουργικό κι ευχάριστο κλίμα, ενώ άλλοι είναι αυταρχικοί και απόμακροι. https://www.youtube.com/watch?v=SqzdIJ2Lr8E           --παλιό σχολείο
J  Με ποιον από αυτούς τους δύο τύπους δασκάλων ταιριάζει κάθε ένας από τους δασκάλους που γνωρίσατε στα λογοτεχνικά σας κείμενα; Από ποια στοιχεία το συμπεραίνετε. Κι οι μαθητές; Πώς αντιμετωπίζουν το μάθημα ανάλογα με τον δάσκαλο; Πώς επηρεάζεται η σχολική τους ζωή και η σχέση τους με τη γνώση;
J  Τώρα πια μπορείτε να προχωρήσετε σε ακόμα πιο δημιουργικές δραστηριότητες!
Ø      16.Επιστρατεύστε τη φαντασία και το ταλέντο σας και δημιουργήστε κι εσείς από ένα εξώφυλλο, που να σχολιάζει τη σχέση των μαθητών με τους καθηγητές τους8 Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε λόγο, εικόνες, φωτογραφίες, κόμικ, δικές σας ζωγραφιές.
17. Διαβάζοντας τα πρώτα αποσπάσματα από το μυθιστόρημα της Β. Μάστορη Στο γυμνάσιο για τις πρώτες μέρες της Άννας στο γυμνάσιο κατά τη σχολική χρονιά 1957-1958, σίγουρα θα παρατηρήσατε ότι διαφέρει σε πολλά από ένα σύγχρονο σχολείο, όπως αυτό που πηγαίνουν ο Φρανκ και οι συμμαθητές του.
18.Μπορείτε να εντοπίσετε ορισμένες διαφορές σχετικά με την αμφίεση και γενικά την εξωτερική εμφάνιση, τη συμπεριφορά των καθηγητών προς τους μαθητές μέσα αλλά κι έξω από το σχολείο ανάμεσα στα δύο αυτά σχολεία των διαφορετικών εποχών;
Μιλήστε για τις διαφορές σε μία παρουσίαση που θα φτιάξετε με το λογισμικό παρουσιάσεων χρησιμοποιώντας όχι μόνο λόγο, αλλά και φωτογραφίες που θα σκανάρετε από το βιβλίο Από το κοντύλι στον υπολογιστή[1] ή θα βρείτε στο www.google.gr με κατάλληλες λέξεις αναζήτησης (για το σχολείο στο παρελθόν και στο παρόν, για την αμφίεση των μαθητών στο παρελθόν).
18.Παρακολουθήστε το βίντεο http://www.youtube.com/watch?v=gJkRb0Pcud0&feature=relmfu.
19.Ένα στοιχείο της σχολικής ζωής των μαθητριών που ζουν σε παλαιότερες εποχές από τη δική μας, είναι η σχολική ποδιά. Για ποιο λόγο φορούσαν ομοιόμορφη ενδυμασία οι μαθητές;




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου