Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

ΑΝΘΡΩΠΙΝΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Σύμφωνα με το βίντεο που παρακολουθήσατε,  να απαντήσετε στις ακόλουθες ερωτήσεις αφού επιπλέον ενημερωθείτε:


ΔΙΚΑΙΩΜΑ

Είναι η εξουσία που δίνεται στους ανθρώπους για να απαιτούν την προστασία διαφόρων νόμιμων βιοτικών συμφερόντων
ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ
Είναι το καθήκον που έχει κάθε πολίτης απέναντι στους συνανθρώπους του και γενικότερα στην κοινωνία βάσει των νόμων του κράτους


ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Δικαιώματα και Υποχρεώσεις ΕφήβωνΓ’ Γυμνασίου
Άσκηση 1Πόσα ξέρεις για τα δικαιώματά σου; Προσπάθησε να απαντήσεις στις παρακάτω ερωτήσεις με ΝΑΙ ή ΟΧΙ
1. Μπορούν οι γονείς να απαγορεύσουν στο παιδί τους να πηγαίνει στο σχολείο; _________
2. Μπορεί ένας μαθητής να γραφτεί στο σχολείο αν οι γονείς του δεν κατοικούν νόμιμα ;
3. Μπορεί ένα παιδί που είναι άρρωστο να απευθυνθεί μόνο του σε ένα νοσοκομείο ή ένα κέντρο υγείας;
4. Μπορεί ένα παιδί χωρισμένων γονιών να εκφράσει την άποψή του με ποιον γονέα θέλει να μένει;
5. Μπορεί ένας χωρισμένος γονιός να απαγορεύσει στο παιδί του να επικοινωνεί τηλεφωνικά με τον άλλο γονιό;
6. Μπορεί ένας μαθητής να διαμαρτυρηθεί για διάκριση σε βάρος του από δασκάλους ή συμμαθητές του;
7. Μπορεί ένα σχολείο να αποβάλει έναν μαθητή για πάντα;
8. Μπορεί ένα παιδί να απευθυνθεί χωρίς την έγκριση των γονιών του στην αστυνομία ή σε κάποια δημόσια υπηρεσία για να καταγγείλει ότι ένα δικαίωμά του παραβιάζεται;
9. Μπορεί ένα παιδί πάνω από 15 χρόνων να εργαστεί χωρίς να ενημερώσει τους γονείς του;
10. Μπορεί ένας αστυνομικός που συλλαμβάνει έναν ανήλικο να του απαγορεύσει την τηλεφωνική επικοινωνία με τους γονείς του;  
11. Μπορεί ένα παιδί να μένει σε άλλο σπίτι από αυτό των γονιών του χωρίς την έγκρισή τους;
12. Μπορεί ένα τηλεοπτικό κανάλι να προβάλει συνέντευξη με έναν κακοποιημένο ανήλικο;

ΘΕΜΑ  2ον Συμπληρώστε  με τόξα σε ένα αρχείο κειμένου όποια θεωρείτε ότι είναι τα δικαιώματά σας.






Δικαιώματα και Υποχρεώσεις Εφήβων 

ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΥΓΙΟΥΣ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΒΑΣΙΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΛΟΓΗΣ
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ  
    ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗΣ
ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΗΣ


                   

ΘΕΜΑ 3ον
 Να εισηγηθείτε και να περιγράψετε με 
παραδείγματα δύο τρόπους διαφύλαξης των δικαιωμάτων του εφήβου και συγχρόνως να ονομάσετε τις προσωπικές αξίες που βοηθούν στον σκοπό αυτό.




ΘΕΜΑ 4ον: Σχολίασε το περιεχόμενο των εικόνων










ΣΩΜΑΤΙΚΗ-ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΗ ΒΙΑ 
Αφροδίτη Μπούζου    Γ'3
Θέμα 4
         Στην πρώτη εικόνα βλέπουμε μια χαρούμενη οικογένεια όπου υπάρχει σεβασμός, υγεία και φροντίδα, ενώ στην δεύτερη εικόνα, σε  αντίθεση με την προηγούμενη βλέπουμε μια δυστυχισμένη οικογένεια καθώς δεν υπάρχει σεβασμός και  οι γονείς μαλώνουν μπροστά στα παιδιά τους. Επομένως εδώ παρουσιάζεται καταπάτηση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των παιδιών γιατί βιώνουν συνθήκες καταπίεσης, παραμέλησης και αποκλεισμού.Στη συνέχεια παρατηρούμε μια άλλη εικόνα που μας δείχνει τις διάφορες μορφές κακοποίησης και βίας. Συγκεκριμένα βλέπουμε την ψυχολογική βία, τη σεξουαλική βία και ίσως την αναίτια βία. Δυστυχώς στις μέρες μας η βία έχει αυξηθεί πολύ. Τέλος βλέπουμε μια εικόνα με παιδιά που σέβονται ο ένας τον άλλον.Το κυριότερο είναι ότι υπάρχει σεβασμός ανεξάρτητα απο το χρώμα,το φύλο ή τη θρησκεία του καθενός οπότε δεν υπάρχει το φαινόμενο του ρατσισμού αλλά  υπάρχει ισότητα, φροντίδα, συμμετοχή και επικοινωνία μεταξύ τους. Συμπερασματικά θα λέγαμε ότι μια κοινωνία θεωρείται δημοκρατική όταν υπάρχει αγάπη, σεβασμός και συμμετοχή παρά να επικρατεί ρατσισμός, καταπίεση και κακοποίηση.
ΣΕΞΟΥΑΛΙΚΗ ΒΙΑ







Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου