Σάββατο 13 Δεκεμβρίου 2014

ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑΣ-ΕΝΟΤΗΤΑ 17-ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

 http://www.kapodistrias.info/     Μαρκάρω ιστοσελίδα και πατώ δεξί κλικ, άνοιγμα δεσμού.Επιλέγω "Βιογραφία" Καποδίστρια Γράφω κείμενο με τα βασικά στοιχεία της προσωπικότητάς του.

1.Βλέπουμε το βίντεο

2. Επιλέγω παρακάτω ιστοσελίδα Απαντώ στις ερωτήσεις του φύλλου εργασίας που μου έχει δοθεί
http://users.sch.gr/pchaloul/history/kapodistrias.htm 


3. Πατώ δεξί κλικ, άνοιγμα δεσμού.Απαντώ στις παρακάτω ερωτήσεις

Ποια ήταν η πολιτική στην Ελλάδα 1827 και μετά;(Πολιτική Ι,ΙΙ)
Ποιοι ήταν οι πολιτικοί αντίπαλοι του Καποδίστρια και ποιες αντίθετες απόψεις εξέφραζαν;
 Πώς διαμορφώνονται τα οικονομικά της Ελλάδας;
Τι γνωρίζουμε για τη δολοφονία του Καποδίστρια;





*      Ας θυμηθούμε ότι με την απόφαση της Τροιζήνας (Γ΄ Εθνοσυνέλευση, άνοιξη 1827) ο Καποδίστριας εκλέχτηκε Κυβερνήτης της Ελλάδος με θητεία επτά χρόνων.

*      Μετά την  απόφαση της Τροιζήνας έφτασε στο Ναύπλιο το 1828.

Α. Η κατάσταση της χώρας το 1828
Αφού μελετήσετε τις πηγές να συμπληρώσετε το διάγραμμα που ακολουθεί.Διάγραμμα ακτίνας

Β. Το ανορθωτικό έργο του Ιωάννη Καποδίστρια

Αξιοποιώντας τις πληροφορίες που αντλήσατε από την ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.fhw.gr/chronos/12/gr/index.html «Ο κυβερνήτης Ιωάννης Καποδίστριας»   και από το σχολικό εγχειρίδιο να συμπληρώσετε τους πίνακες που ακολουθούν. Κάθε ομάδα αναλαμβάνει ένα τομέα.

*      Πολίτευμα και διοίκηση

Αναφορά                                                                       Εξήγηση



Ø       

Ø       




Ø       


*      Ένοπλες δυνάμεις
Ο  Καποδίστριας έθεσε ως επιτακτική ανάγκη την αναδιοργάνωση του στρατού λαμβάνοντας σημαντικά μέτρα:


Αναφορά                                                                       Εξήγηση



Ø         
Ø                                                                          
Ø        
Ø       
Ø        


Ø       
Ø       


Ø       


Ø       


Ø       

Ø       
                                                                                                                      
*      Οικονομία                                                                           


Μέτρα:

·                                                                                       

·          

·          

·          

·          

·          


*      Εκπαίδευση

Η εκπαίδευση υπήρξε μια από τις κύριες προτεραιότητες του Καποδίστρια. Το έργο του όσον αφορά την εκπαίδευση υπήρξε ιδιαίτερα αξιόλογο:

Μέτρα:

·                                                                                       

·          

·          

·          

·          

·          


*      Εξωτερική πολιτική

Διπλή αγκύλη: ……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………….

Γ. Η αντιπολίτευση προς τον Καποδίστρια

Λόγοι που δημιουργήθηκε το αντιπολιτευτικό ρεύμα κατά του Καποδίστρια:







Δ. Αξιολόγηση του έργου του

Πλαίσιο κειμένου:  






Ε. Αξιολόγηση- Εργασίες

α)Να κρίνετε αν το περιεχόμενο των παρακάτω προτάσεων είναι σωστό ή λάθος

1.      Το ζήτημα δημιουργίας ανεξάρτητου ελληνικού κράτους τέθηκε με   επιτακτικό τρόπο, για πρώτη φορά στα νεότερα χρόνια μέσα από την Επανάσταση του 1821.                                                                         ……………….
       
2.      Η προσπάθεια του Καποδίστρια για διανομή των εθνικών γαιών στους ακτήμονες πολεμιστές και στους αγρότες τελικά ήταν επιτυχής.   ……………...       
 
3.      Οι σημαντικότερες αντιπολιτευτικές προς τον Καποδίστρια ενέργειες προήλθαν από τους ανήκοντες στο ρωσικό κόμμα.                          ……………... 

4.      Ο Καποδίστριας προσπάθησε να οικοδομήσει ένα κράτος αστικού τύπου, χωρίς όμως να συντρέχουν οι οικονομικές και κοινωνικές προϋποθέσεις γι' αυτό.                                                                                                         ……………... 

5.      Παρά τη συντηρητική και αυταρχική ιδεολογία του Καποδίστρια, το πρόγραμμά του είχε στοιχεία πολιτικού εκσυγχρονισμού.             ……………...

6.      Ο Καποδίστριας κατάφερε να διατηρήσει ως το τέλος τις συμμαχίες που θα του επέτρεπαν να εφαρμόσει το πολιτικό του πρόγραμμα.            ……………...



β) Συμπληρώστε τα κενά:
Ο Καποδίστριας ανέστειλε την ισχύ του  ___________ της Τροιζήνας και συγκέντρωσε στα χέρια του όλες τις εξουσίες. Ο Καποδίστριας επιχείρησε να εκσυγχρονίσει τη _______ εισάγοντας νέες καλλιέργειες και νέες καλλιεργητικές μεθόδους (χρήση σιδερένιου _______). Ο Καποδίστριας κατεύθυνε τις προσπάθειές του στην εξωτερική πολιτική αποβλέποντας στην ενδεχόμενη ___________ της χώρας, στην εκδίωξη των στρατευμάτων του Ιμπραήμ από την ___________, στην απελευθέρωση των ελληνικών περιοχών που βρίσκονταν υπό την εξουσία της   _____ και, τέλος, στην προετοιμασία και μεθόδευση αποτελεσματικής επίθεσης στη δυτική και κεντρική Ελλάδα ενόψει του ότι η Μεγάλη Βρετανία απέβλεπε στον περιορισμό των _____ στην Πελοπόννησο και τις Κυκλάδες.



γ) Να απαντήσετε σε μια από τις δύο ερωτήσεις που ακολουθούν:

1.
«Δεν έτρεφε και μεγάλη συμπάθεια για το σύνταγμα με το οποίο τον καλούσαν να κυβερνήσει και γνώριζε πάρα πολύ καλά ότι οι Έλληνες ήταν μπλεγμένοι σε άγριες κομματικές διαμάχες... Το δικό του ιδανικό ήταν ένα έθνος από αγρότες και χωρικούς υπό πατερναλιστική εξουσία και γαλλικό Αστικό κώδικα- με άλλα λόγια μια δημοκρατική κοινωνία αλλά όχι και δημοκρατικό κράτος.»

Douglas  Dakin, H ενοποίηση της Ελλάδας 1770-1923, Αθήνα, 2001, σελ. 97

Αφού μελετήσετε την πιο πάνω πηγή, να αναφερθείτε στο καθεστώς που επιδίωκε να εφαρμόσει ο Καποδίστριας στον πολιτικό τομέα και να κρίνετε, χρησιμοποιώντας επιχειρήματα, αυτή του την επιδίωξη (λαμβάνοντας όμως υπό ύψη τις συνθήκες που επικρατούσαν κατά την άφιξη του Καποδίστρια στην Ελλάδα).

2.
 «Οι ξένοι, οίτινες υπεκίνησαν τους εν  Ύδρα ν' επαναστατήσωσι κατά του Κυβερνήτου, δεν είχαν άλλον σκοπόν, ειμή να κατορθώσωσι δια των ίδιων Ελλήνων να λείψει από την Ελλάδα ο άγρυπνος φύλαξ αυτών, επειδή δεν τους συμφέρει να υπάρχει αυτόθι ο άνθρωπος, όστις ανέδειξε το ελληνικό έθνος άξιον να κυβερνηθή, καθώς κυβερνώνται όλα τα ευνομούμενα έθνη. »
Από τα Απομνημονεύματα του Σπηλιάδη Νικόλαου, Γραμματέα της Επικράτειας
Πηγή: 'Ένθετο Επτά Ημέρες, Εφημ. Καθημερινή, 26/03/95, σελ. 18

Αφού εκθέσετε το γεγονός στο οποίο αναφέρεται το πιο πάνω παράθεμα, να κρίνετε την αντικειμενικότητα των δηλώσεων που επισημαίνονται σε αυτό, χρησιμοποιώντας επιχειρήματα από πρωτογενείς  ή δευτερογενείς πηγές τις οποίες μελετήσατε στο κεφάλαιo.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου