Παρασκευή 1 Μαρτίου 2019

Τίτλος: «Φίλοι για πάντα»

Δημιουργός : Αγγελική Χρυσανθακοπούλου, ΠΕ02

ο ΨΎΛΛΟΣ-ΤΑΙΝΙΑ

ΘΕΜΑ:  Φιλία- Κοινωνικός περίγυρος – Μορφές διαπροσωπικών σχέσεων-Άτομο φύσει κοινωνικό ον



 Ο εκπαιδευτικός προβάλλει σε όλους, ως αφόρμηση,

: από το σώμα κειμένων  του ΙΕΛ στη διεύθυνση http://hnc.ilsp.gr/     όπου  αναζητούν τη λέξη «φιλία» στο πρώτο κριτήριο.

γ: Ακούν ένα τραγούδι στη διεύθυνση
Με τα παραπάνω ο εκπαιδευτικός στοχεύει στο να προβληματιστούν οι μαθητές και να αναγνωρίσουν τις ποικίλες εκφάνσεις του θέματος. Δίνεται οδηγία εκ των προτέρων να κρατούν σημειώσεις καταγράφοντας λέξεις-κλειδιά.  Ο εκπαιδευτικός θέτει κατάλληλα ερωτήματα βάζοντας στο κλίμα τους μαθητές όπως α) Ποια διαφορετικά είδη φιλίας και διαπροσωπικών σχέσεων εντοπίζουμε; Β) Ποια είναι τα αρνητικά φαινόμενα της σύγχρονης κοινωνίας τα οποία πλήττουν τη φιλία; Γ) Ποιες είναι οι συνέπειες της «α-φιλίας» για τους νέους ιδιαίτερα; Γιατί ο άνθρωπος είναι φύσει κοινωνικό όν; Η δραστηριότητα αυτή διαρκεί 10 λεπτά.
Στη συνέχεια, ανακοινώνει πως θα ακολουθήσει η ομαδική εργασία με χωρισμό ομάδων που αναφέρθηκαν οι προϋποθέσεις. Η ονοματοδοσία ανά δύο ομάδες έχει ως εξής:1η. Οι F-B φίλοι, 2η  Οι Συμμαθητές, 3η Φιλόζωοι.
Ο εκπαιδευτικός μοιράζει το φύλλο εργασίας στις ομάδες το οποίο έχει αναρτηθεί και στο ιστολόγιο του εκπαιδευτικού όπου έχουν ήδη μπει τα παιδιά. Διαβάζει στην ολομέλεια τα ζητούμενα, δίνει περαιτέρω οδηγίες-απαντήσεις σε τυχόν ερωτήσεις των μαθητών και καλεί τις ομάδες να εργαστούν  χαμηλόφωνα πάνω στους άξονες του φύλλου εργασίας τους, τηρώντας το αναφερόμενο χρονικό όριο των 20 λεπτών. Η διαδικασία αυτή διαρκεί 5 λεπτά.
Κατά την υλοποίηση της ομαδικής εργασίας, ο εκπαιδευτικός περιφέρεται διακριτικά παρακολουθώντας το έργο των ομάδων και παρεμβαίνοντας αν του ζητηθεί ή αν το κρίνει αναγκαίο ως εμψυχωτής και διευκολυντής.

Κατά την πρώτη διδακτική ώρα οι μαθητές – έτσι όπως έχουν χωριστεί σε ομάδες – εκπονούν  από μια δραστηριότητα. Η δεύτερη διδακτική ώρα αφιερώνεται στην παρουσίαση και  στην ανατροφοδότηση στα πλαίσια της διαμορφωτικής αξιολόγησης όπου καλούνται οι ομάδες να συμπληρώσουν η μία τις ιδέες της άλλης σχολιάζοντας τις εργασίες τους.

*      Δραστηριότητα ανά ομάδες - 1η διδακτική ώρα
Ø  Δραστηριότητα 1  – Οι F-B φίλοι
Αφού διαβάσετε το κείμενο της Μαρκέλλας Σαράιχα  [Υπάρχουν αληθινοί φίλοι στο facebook και στο twitter; στην παρακάτω διεύθυνση:
 και   α. Λάβετε υπόψη την υπογραμμισμένη διατύπωση του κειμένου «Σε μία εποχή που η μοναξιά έχει φορέσει το δικό της προσωπείο και κάνει την εμφάνισή της συχνά πυκνά κάθε στιγμή της ημέρας αλλά και της νύχτας, η επικοινωνία μέσω ίντερντετ χτυπάει κόκκινο»
β. Φτιάξτε ένα σταυρόλεξο με το HotPotatoes που είναι ένα πρόγραμμα ανοιχτού λογισμικού και αποτελείται από 5 επιμέρους προγράμματα - ένα εκ των οποίων είναι και το σταυρόλεξο JCROSS - και βρίσκεται εγκατεστημένο στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή σας.
Επιλέγοντας το πρόγραμμα JCROSS, δημιουργήστε ένα σταυρόλεξο με 5 λέξεις  που αιτιολογούν γιατί δεν υπάρχουν αληθινοί φίλοι στο fb και 5 λέξεις  που επισημαίνουν τα χαρακτηριστικά της αληθινής φιλίας. Μπορείτε να δώσετε ορισμούς που να αντιστοιχούν στις λέξεις του σταυρόλεξου ή να εισάγετε εικόνες από  το φάκελο με εικόνες στην επιφάνεια εργασίας με το όνομα «ΦΙΛΙΑ» ή τη διεύθυνση: 
όπου θα βρείτε εικόνες για τη φιλία κλπ


Ø  Δραστηριότητα 2 – Οι Συμμαθητές

Με αφορμή το ποίημα του Χόρχε Λουίς Μπόρχες, «Ποίημα στους φίλους»

 στην παρακάτω διεύθυνση
Γράψτε μια παράγραφο (περίπου 70 λέξεις) για τον καλύτερο φίλο σου /την καλύτερη φίλη σου επιλέγοντας μια θεματική πρόταση από τις ακόλουθες. Προσπάθησε να την αναπτύξεις με τη μέθοδο των παραδειγμάτων ή της αιτιολόγησης.
·         Δεν μπορώ να αποτρέψω …………………………………………………
·         Για σένα μπορώ να
Για την απάντησή σας θα χρησιμοποιήσετε το εργαλείο παρουσιάσεων της google

Ø  Δραστηριότητα 3  –  Οι φιλόζωοι

Διαβάστε το περιεχόμενο του παραμυθιού με τίτλο «Παράδεισος και κόλαση» του Πάουλο Κοέλο στη διεύθυνση 

και απαντήστε στο ερώτημα: Ποιος θεωρείται σύμφωνα με το κείμενο ο Παράδεισος και ποια η κόλαση;
  1. Επίσης σε διαφορετική διαφάνεια   με την επιλογή [εισαγωγή- βίντεο  κατά διεύθυνση URL] θα εισάγετε «το μυστικό της αλεπούς» του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ: «Μικρός Πρίγκιπας».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου