Τίτλος:
«Φίλοι για πάντα»
Δημιουργός : Αγγελική Χρυσανθακοπούλου, ΠΕ02
ο ΨΎΛΛΟΣ-ΤΑΙΝΙΑ
Ο
εκπαιδευτικός προβάλλει σε όλους, ως αφόρμηση,
: από το σώμα κειμένων του ΙΕΛ στη διεύθυνση http://hnc.ilsp.gr/ όπου αναζητούν τη λέξη «φιλία» στο πρώτο κριτήριο.
γ: Ακούν ένα τραγούδι στη διεύθυνση
Με τα παραπάνω ο εκπαιδευτικός στοχεύει στο να προβληματιστούν
οι μαθητές και να αναγνωρίσουν τις ποικίλες εκφάνσεις του θέματος. Δίνεται οδηγία
εκ των προτέρων να κρατούν σημειώσεις καταγράφοντας λέξεις-κλειδιά. Ο εκπαιδευτικός θέτει κατάλληλα ερωτήματα
βάζοντας στο κλίμα τους μαθητές όπως α) Ποια διαφορετικά είδη φιλίας και διαπροσωπικών
σχέσεων εντοπίζουμε; Β) Ποια είναι τα αρνητικά φαινόμενα της σύγχρονης
κοινωνίας τα οποία πλήττουν τη φιλία; Γ) Ποιες είναι οι συνέπειες της «α-φιλίας»
για τους νέους ιδιαίτερα; Γιατί ο άνθρωπος είναι φύσει κοινωνικό όν; Η
δραστηριότητα αυτή διαρκεί 10 λεπτά.
Στη συνέχεια, ανακοινώνει πως θα
ακολουθήσει η ομαδική εργασία με χωρισμό ομάδων που αναφέρθηκαν οι προϋποθέσεις.
Η ονοματοδοσία ανά δύο ομάδες έχει ως εξής:1η. Οι F-B φίλοι,
2η Οι Συμμαθητές, 3η
Φιλόζωοι.
Ο εκπαιδευτικός μοιράζει το φύλλο εργασίας
στις ομάδες το οποίο έχει αναρτηθεί και στο ιστολόγιο του εκπαιδευτικού όπου
έχουν ήδη μπει τα παιδιά. Διαβάζει στην ολομέλεια τα ζητούμενα, δίνει περαιτέρω
οδηγίες-απαντήσεις σε τυχόν ερωτήσεις των μαθητών και καλεί τις ομάδες να
εργαστούν χαμηλόφωνα πάνω στους άξονες του
φύλλου εργασίας τους, τηρώντας το αναφερόμενο χρονικό όριο των 20 λεπτών. Η
διαδικασία αυτή διαρκεί 5 λεπτά.
Κατά την υλοποίηση της ομαδικής εργασίας, ο εκπαιδευτικός περιφέρεται
διακριτικά παρακολουθώντας το έργο των ομάδων και παρεμβαίνοντας αν του ζητηθεί
ή αν το κρίνει αναγκαίο ως
εμψυχωτής και διευκολυντής.
Κατά την πρώτη διδακτική ώρα οι μαθητές
– έτσι όπως έχουν χωριστεί σε ομάδες – εκπονούν από μια δραστηριότητα. Η δεύτερη διδακτική ώρα
αφιερώνεται στην παρουσίαση και στην
ανατροφοδότηση στα πλαίσια της διαμορφωτικής αξιολόγησης όπου καλούνται οι
ομάδες να συμπληρώσουν η μία τις ιδέες της άλλης σχολιάζοντας τις εργασίες τους.
Δραστηριότητα ανά ομάδες - 1η
διδακτική ώρα
Ø Δραστηριότητα 1 – Οι F-B φίλοι
Αφού
διαβάσετε το κείμενο της
Μαρκέλλας Σαράιχα [Υπάρχουν
αληθινοί φίλοι στο facebook και στο twitter; στην παρακάτω διεύθυνση:
και α.
Λάβετε υπόψη την υπογραμμισμένη διατύπωση του κειμένου «Σε μία εποχή που η
μοναξιά έχει φορέσει το δικό της προσωπείο και κάνει την εμφάνισή της συχνά
πυκνά κάθε στιγμή της ημέρας αλλά και της νύχτας, η επικοινωνία μέσω
ίντερντετ χτυπάει κόκκινο»
β. Φτιάξτε ένα σταυρόλεξο με το HotPotatoes που
είναι ένα πρόγραμμα ανοιχτού λογισμικού και αποτελείται από 5 επιμέρους
προγράμματα - ένα εκ των οποίων είναι και το σταυρόλεξο JCROSS
- και βρίσκεται εγκατεστημένο στην επιφάνεια εργασίας του υπολογιστή σας.
Επιλέγοντας
το πρόγραμμα JCROSS,
δημιουργήστε ένα σταυρόλεξο με 5 λέξεις που αιτιολογούν γιατί δεν υπάρχουν αληθινοί
φίλοι στο fb
και 5 λέξεις που επισημαίνουν τα
χαρακτηριστικά της αληθινής φιλίας. Μπορείτε να δώσετε ορισμούς που να
αντιστοιχούν στις λέξεις του σταυρόλεξου ή να εισάγετε εικόνες από το φάκελο με εικόνες στην επιφάνεια εργασίας
με το όνομα «ΦΙΛΙΑ» ή τη διεύθυνση:
όπου
θα βρείτε εικόνες για τη φιλία κλπ
Ø Δραστηριότητα 2 –
Οι Συμμαθητές
Με αφορμή το ποίημα του Χόρχε Λουίς Μπόρχες,
«Ποίημα στους φίλους»
στην παρακάτω διεύθυνση
Γράψτε μια
παράγραφο (περίπου 70 λέξεις) για τον καλύτερο φίλο σου /την καλύτερη φίλη σου
επιλέγοντας μια θεματική πρόταση από τις ακόλουθες. Προσπάθησε να την
αναπτύξεις με τη μέθοδο των παραδειγμάτων ή της αιτιολόγησης.
· Δεν μπορώ να αποτρέψω …………………………………………………
· Για σένα μπορώ να …
Για
την απάντησή σας θα χρησιμοποιήσετε το εργαλείο παρουσιάσεων της google
Ø Δραστηριότητα 3 – Οι
φιλόζωοι
Διαβάστε το περιεχόμενο του
παραμυθιού με τίτλο «Παράδεισος και κόλαση» του Πάουλο
Κοέλο στη διεύθυνση
και απαντήστε στο ερώτημα: Ποιος θεωρείται σύμφωνα
με το κείμενο ο Παράδεισος και ποια η κόλαση;
- Επίσης σε διαφορετική διαφάνεια με την επιλογή [εισαγωγή- βίντεο κατά διεύθυνση URL] θα εισάγετε «το μυστικό της αλεπούς» του Αντουάν ντε Σαιντ-Εξυπερύ: «Μικρός Πρίγκιπας».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου