Παρασκευή 29 Μαρτίου 2019

ΑΡΧΑΙΟΙ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΙ ΑΓΩΝΕΣ
http://odysseus.culture.gr/a/1/11/ga110.html
Κείμενα

Κείμενα σχολικών εγχειριδίων

Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου:

-Ενότητα 9: Η Καλλιπάτειρα
-Παράλληλα κείμενα – Ενότητα 9: Λορέντζος Μαβίλης, «Καλλιπάτειρα».
Υποστηρικτικό/εκπαιδευτικό  υλικό
Ιστοσελίδες

«Από την αρχαία Ολυμπία στην Αθήνα του 1896» [πηγή: Ίδρυμα Μείζονος Ελληνισμού]:
Η ιστορία των Ολυμπιακών Αγώνων [πηγή: “Sansimera” – Ζωντανό Ιστορικό Αρχείο]
«Οδυσσέας», Πολιτιστική Πύλη του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού: Οι τιμές στους Ολυμπιονίκες - Οι αρχαίοι Ολυμπιακοί Αγώνες [πηγή: Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού]. 
Τα Ηνωμένα Έθνη και η Ολυμπιακή Εκεχειρία [πηγή: UNRΙC – Περιφερειακό Κέντρο Πληροφόρησης των Ηνωμένων Εθνών].
Χριστόπουλος, Π. «Οι γυναίκες στους Ολυμπιακούς Αγώνες», ηλεκτρονική εφημερίδα “Newsbomb”, 15/07/2012.


1ο Φύλλο Εργασίας

Αντλώντας πληροφορίες από τους παρακάτω υπερσυνδέσμους “links” αλλά και από τη δική σας ελεύθερη αναζήτηση στο διαδίκτυο, καλείστε να απαντήσετε για  τη θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα με τις ακόλουθες ερωτήσεις. Φροντίστε να συμπεριλάβετε και οπτικοακουστικό υλικό.
1.      Ποια ήταν η θέση της γυναίκας στην αρχαία Ελλάδα;

2.      Τι γνωρίζετε για την ιστορία των γυναικών στους Ολυμπιακούς Αγώνες;

3.      Ποια ήταν η ιστορία της Καλλιπάτειρας;

o       Ελληνική Βικιπαίδεια: Καλλιπάτειρα
o       Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου: Η Καλλιπάτειρα


Αντλώντας πληροφορίες από τους παρακάτω υπερσυνδέσμους “links” αλλά και από τη δική σας ελεύθερη αναζήτηση στο διαδίκτυο, καλείστε να απαντήσετε για την ιστορία του Πεισίροδου και τη σημασία της Ολυμπιακής Νίκης κατά την αρχαιότητα με τις ακόλουθες ερωτήσεις. Φροντίστε να συμπεριλάβετε και οπτικοακουστικό υλικό
1.      Ποια ήταν η σημασία της Ολυμπιακής Νίκης στην αρχαία Ελλάδα;
2.      Ποιο ήταν το έπαθλο των νικητών και τι συμβόλιζε;
3.      Να κατασκευάσετε έναν πίνακα με τους φημισμένους Ολυμπιονίκες της αρχαιότητας, τον τόπο καταγωγής του καθενός καθώς και το αγώνισμα στο οποίο διακρίθηκε.
4.      Να αναφέρετε και να περιγράψετε σύντομα τα αγωνίσματα που διεξάγονταν στους Ολυμπιακούς Αγώνες της αρχαιότητας.
5.      Ποια ήταν η περιπέτεια του Πεισίροδου σύμφωνα με το κείμενο του Παυσανία;   
o       Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου: Η Καλλιπάτειρα
   
   


Αντλώντας πληροφορίες από τους παρακάτω υπερσυνδέσμους “links” αλλά και από τη δική σας ελεύθερη αναζήτηση στο διαδίκτυο, καλείστε να απαντήσετε στο θέμα «Οι Ελλανοδίκες και οι κανονισμοί στους Ολυμπιακούς Αγώνες της αρχαιότητας». με τις οι ακόλουθες ερωτήσεις. Φροντίστε να συμπεριλάβετε και οπτικοακουστικό υλικό.
1.      Ποιοι ήταν οι κανονισμοί των Ολυμπιακών Αγώνων στην αρχαιότητα; Ποιοι είχαν το δικαίωμα συμμετοχής; Τι επιπτώσεις είχε η παραβίασή τους;

2.      Τι ήταν η εκεχειρία;

3.      Τι ήταν οι Ελλανοδίκες;

4.      Ποια στάση υιοθέτησαν οι Ελλανοδίκες στην περίπτωση της Καλλιπάτειρας, σύμφωνα με το κείμενο του Παυσανία;
o       Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου: Η Καλλιπάτειρα
o       Ελληνική Βικιπαίδεια: Ελλανοδίκες
o       Ελληνική Βικιπαίδεια: Εκεχειρία


 Ομάδα 4: εμεισ σημερα

Αντλώντας πληροφορίες από τους παρακάτω υπερσυνδέσμους “links” αλλά και από τη δική σας ελεύθερη αναζήτηση στο διαδίκτυο, καλείστε να απαντήσετε στο θέμα «Η επίδραση των Ολυμπιακών Αγώνων στην Τέχνη και η αναβίωσή τους στη σύγχρονη εποχή με τις ακόλουθες ερωτήσεις. Φροντίστε να συμπεριλάβετε και οπτικοακουστικό υλικό. Τι γνωρίζετε για τη διακοπή των Ολυμπιακών Αγώνων και την αναβίωσή τους στη σύγχρονη εποχή;
1.      Τι έχει αλλάξει στα αγωνίσματα, στους όρους συμμετοχής και στο έπαθλο των νικητών;

2.      Τι συμβολίζει ο μαραθώνιος δρόμος, η ολυμπιακή φλόγα και η ολυμπιακή σημαία;

3.      Ποια είναι η επίδραση των Ολυμπιακών Αγώνων στην τέχνη; Να αναφέρετε συγκεκριμένα παραδείγματα έργων τέχνης.

4.      Πώς επηρέασε η ιστορία της Καλλιπάτειρας τον Λ. Μαβίλη;
o       Αρχαία Ελληνική Γλώσσα Β΄ Γυμνασίου – Παράλληλα κείμενα, Ενότητα 9: Λ. Μαβίλης, «Καλλιπάτειρα»
o       Ελληνική Βικιπαίδεια: Ολυμπιακοί Αγώνες

o       Ολυμπιακές Διαδρομές: Ολυμπιακή τέχνη και ζωγραφική

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΓΡΑΦΗ

Β΄ Φάση

Είμαστε σε ένα δικαστήριο λίγες μέρες μετά τη σύλληψη της Καλλιπάτειρας. Ανάλογα με την ομάδα στην οποία ανήκετε, καλείστε να γράψετε έναν λόγο, ο οποίος θα εκφωνηθεί για την υπεράσπιση της άποψής σας στο δικαστήριο, και να τον αναρτήσετε στο blog του μαθήματος με το όνομα της ομάδας σας.

Ως Καλλιπάτειρα αποστολή σας είναι να γράψετε την «απολογία» σας. Στόχος σας να εκθέσετε με επιχειρήματα τη θέση σας με σκοπό την αποφυγή της βαρύτατης τιμωρίας.

Ως Πεισίροδος αποστολή σας είναι να γράψετε τη «μαρτυρία» σας, για να καταθέσετε ως μάρτυρας υπεράσπισης της μητέρας σας. Στόχος σας να εκθέσετε τα επιχειρήματά του που θα δικαιολογούσαν την πράξη της Καλλιπάτειρας, αλλά θα έδειχναν και την απαιτούμενη κατανόηση στους ισχύοντες κανονισμούς.

Ως Ελλανοδίκες αποστολή σας είναι να γράψετε τις «κατηγορίες» που προσάπτετε στην Καλλιπάτειρα, για να καταθέσετε ως ενάγοντες στο δικαστήριο. Στόχος σας να υπερασπιστείτε τους κανόνες του θεσμού και να καταδικάσετε την κατάφωρη παραβίασή τους τόσο από την Καλλιπάτειρα στη συγκεκριμένη περίπτωση όσο και γενικότερα από κάθε άλλον επίδοξο παραβάτη.

Ως Δημοσιογράφοι αποστολή σας είναι να γράψετε ένα χρονικό της «δίκης», το οποίο θα περιλαμβάνει τα συμβάντα, τα επιχειρήματα των μεν και των δε και, τέλος, μια σύντομη αναφορά για την πιθανή έκβαση της υπόθεσης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου